Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Zawjati Habibati & Fathi Qurratul A'yun

Tuesday, April 19, 2011
إلى رفيقة قلبي.... أحبك حبا جما... لعل الله يجعل أسرتنا أسرة تمتلئ بالمحبة والمودة والسكينة... إن شاء الله

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Jika seseorang wanita menunaikan solat lima waktu, berpuasa pada Ramadan, menanti suaminya dan menjaga kehormatannya, maka dikatakan kepadanya, masuklah ke dalam syurga melalui pintu mana saja yang kamu kehendaki" (Hadis riwayat Ahmad dan Thabrani)

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Tidak diperbolehkan seorang wanita berpuasa (sunnah) sedangkan suaminya ada di rumah tanpa izinnya. Dan tidak boleh ia memasukkan orang lain ke dalam rumahnya tanpa izin suaminya. Dan tidak pula berinfak daripada harta suaminya tanpa perintah suaminya, jika infak dikeluarkan, maka separuhnya kembali kepada suaminya." (Hadis riwayat Bukhari)

"Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang- orang) yang berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa." Al-Qur'an 25:74

Past is experience, Present is experiment and Future is expectation. Use your experience in your experiments to achieve your expectations.

Past is history, Future is Mystery and Current is Gift. That why it is called Present.

Thank You, Ya Rabb! Love You, Ya Allah!

Amin Ya Rabbal 'Alamin...

0 comments to Zawjati Habibati & Fathi Qurratul A'yun:

Post a Comment